Storbankerna fortsätter göra rejäla vinster, och samtidigt satsas rejält på rörlig bild i kampen om nya kunder. Swedbank och SBAB gör påkostade reklamfilmskampanjer, och Handelsbanken värvar tunga profiler till sin tv-kanal EFN. Men frågan är om investeringarna kan omräknas i nya kunder? Och är det ekonomi-tv Handelsbankens kunder efterfrågar, eller vill man hellre ha till exempel lägre ränta på sitt bolån? Eller kan man kanske få både och?
Mer om avsnitet S10 E2 av Ekonomibyrån
I det senaste avsnittet av Ekonomibyrån diskuteras storbankernas satsningar på rörlig bild i kampen om nya kunder. Swedbank och SBAB har lanserat påkostade reklamfilmskampanjer medan Handelsbanken värvar tunga profiler till sin tv-kanal EFN. Frågan är om investeringarna kan omräknas i nya kunder och om ekonomi-tv verkligen är det Handelsbankens kunder efterfrågar. Kan man kanske få både och, eller är det lägre ränta på bolånet som lockar mer?
Ekonomibyrån är producerat av SVT1. Första avsnittet sändes 2020-05-28
Betyg: 0% gillar tv-serien
Programmet sänds på SVT2 måndag den 26 augusti klockan 22:00
Kommentarer är stängda.