Etikett: Idéfabriken

Del 6 av 6: Final. Vilket lag kommer att få möjlighet att starta Sveriges nästa succéföretag? De tävlande vässar argumenten som ska övertyga juryn vid slutpresentationen. Även i SVT2 11/4 och SVT2 13/4. Textat sid. 199.Idéfabriken sänds på …

Del 5 av 6: Marknadsföring. Hur ska kunder övertygas om att en produkt eller tjänst är värd att köpa? Kommunikationsexperten Pär Lager låter entreprenörerna testa sina talanger på ovetande båtpassagerare. Även i SVT2 4/4 och SVT2 13/4. Text…

Del 4 av 6: Budget. Det är dags för entreprenörerna att visa för juryn att deras idéer är ekonomiskt genomförbara. De får experthjälp i form av Jane Walerud. Hon räknas som en av Sveriges mest betydelsefulla affärsänglar. Även i SVT2 28/3 …

Del 3 av 6: Design. Våra nio entreprenörer besöker en av världens främsta designbyråer. Här coachas de inom områden som användarvänlighet, miljöansvar, teknik och utseende. Målet är att ta fram en prototyp av deras produkter och tjänster….

Del 2 av 6: Kunden. Dag två börjar med att våra nio entreprenörer presenterar sina affärsidéer för juryn. Efter en coachning i kundanalys är det sedan dags att ge sig ut i verkligheten. Även i SVT2 14/3 och SVT2 16/3. Textat sid. 199.Idéfabri…

Del 1 av 6. Går det att gå från noll till succéföretag på sex dagar? Nio unga affärstalanger får en unik chans att tillsammans med några av Sveriges mest framgångsrika experter utveckla en idé – från tanke till färdigt företag. Även i SV…