Etikett: Mary’s Bottom Line

Mary kämpar till det yttersta för att hinna sälja sina brittiskproducerade trosor till den stora kundkrets som shoppar i jultider. Hon undersöker hur olika delar av Storbritanniens textilindustri kan transformeras om produktionen sker på hemmaplan. Men kommer hennes företag att kunna stå på sina egna ben? Har Mary lyckats skapa en framgångsrik affärsverksamhet för kommande generationer? Del 4:4

Mary’s Bottom Line sänds på TV8

Mary förbereder inför lanseringen av Kinky Knickers inför Alla hjärtans dag. Hon hittar tre perfekta underklädesmodeller som fotograferas i London. Mary träffar premiärminister David Cameron och försöker få honom att inse hur viktigt det är att klädindustrin flyttar tillbaka till Storbritannien från låglöneländer. Del 3:4

Mary’s Bottom Line sänds på TV8 | IMDB

Mary måste välja ett varumärke som passar hennes brittiskproducerade underkläder, och även hitta kurviga, vackra modeller som kan visa upp dem. Hon bestämmer även vilka regler hennes praktikanter måste följa när de tillverkar trosorna. Mary är fast besluten att de inte får kosta mycket mer än 100 kronor paret, men kommer hon att lyckas hålla nere priset? Del 2:4

Mary’s Bottom Line sänds på TV8

Mitt under den djupa lågkonjunkturen tror sig Mary Portas ha hittat ett gyllene tillfälle att blåsa liv i den brittiska tillverkningsindustrin. Medan både transportkostnader och utländska arbetskostnader ökar vill hon inrätta en ny produktionslinje för trosor tillverkade i Storbritannien. Maria vill att konsumenterna ska förstå värdet av att köpa brittiska produkter: lokal kompetens, nya jobb, stolthet över landets historia. Kommer hon att lyckas med sitt projekt? Del 1:4

Mary’s Bottom Line sänds på TV8