Project Runway Sverige – Del 10 säsong 1

Charlotte, Naim eller Sebastian? För en av dem blir drömmen sann i kvällens Project runway Sverige. Det är nu det avgörs och alla tre finalisterna får äntligen visa sina kollektioner som de slitit så länge för. Inget lämnas åt slumpen när modellerna går ut på catwalken under Mercedes Benz Fashion Week. Front row sitter en trendkänslig publik, tidigare deltagare, juryn och finalens coola gästdomare – stylisten Bea Åkerlund. Från början var de tolv. Nu är tre lyckliga designers kvar och de är redo att se sina drömmar gå i uppfyllelse. En av dem blir vinnaren av Project runway Sverige. I finalen får Charlotte, Naim och Sebastian visa varsin kollektion under Mercedes Benz Fashion Week. De har haft fyra veckor på sig och en budget på 35 000 kronor för att skapa en kollektion bestående av sex olika kreationer. I elfte timmen lider Charlotte kval över ett plagg. Sebastian har fortfarande inte lyckats smälta att han är i final. Naim har en tydlig vision för sin visning och tvingar modellerna att gå på ett annorlunda sätt. Det är på skakiga ben och med nerverna på utsidan som Charlotte, Naim och Sebastian tar steget ut på catwalken i det stora tältet för att presentera sig inför den förväntansfulla publiken. Expertjuryn bestående av Sofi Fahrman, Rossana Mariano och Marcel Marongiu sitter givetvis front row och synar deras kreationer i sömmarna. Gästdomare i finalen är ingen mindre än den världskända stylisten Bea Åkerlund som bland annat gjort kreationer för Lady Gaga och Madonna. Efter den stora visningen har juryn en lång överläggning för att utse en vinnare. Vinnaren som får förutsättningarna att starta en karriär som designer genom följande priser: – En kvarts miljon i kontanter från TRESemmé som ska bidra till att hjälpa designern att förverkliga sin egen kollektion. TRESemmé står även för all hårstyling av modellerna i programmet, under ledning av sin lead stylist Marre Hitti. – Ett modereportage i världens största modetidning, ELLE. – Lansera och sälja sin egen kollektion på Nelly.com. Kollektionen produceras, marknadsförs, och säljs av Nelly.com till ett värde av 500 000 kronor. – Showroom och PR-tjänster till ett värde av 300 000 kr på Rossana Marianos pr -byrå RMPR AB. Avsnitt 10 av 10.

  • Sofi Fahrman

Project Runway Sverige sänds på TV3

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *